חוסר תקשורת בין השותפים כגורם מס' 1 למחלוקות וריבי שותפים

בשותפויות עסקיות, תקשורת ברורה היא כמו חמצן – חיוני, אך לעתים קרובות נלקח כמובן מאליו. כשהתקשורת בין השותפים לא תקינה, כל הפעילות של העסק מופרעת, והתוצאות הן כישלון מוחלט.

מדוע השותפים שלכם בעסק מדברים בשפות שונות (ואיך למצוא את השפה המשותפת)? 

היי, שותפים עסקיים!
האם אי פעם הרגשתם שאתם והשותפים שלכם בעסק פשוט לא מתקשרים על אותו גל? כולכם מדברים עברית, ואומרים דברים ברורים אחד לשני, אבל המסרים פשוט לא עוברים? זה כאילו לא נכנס לראש ולא מתבצע? 

למי מכם שאהב לצפות בתוכנית "מהפכה במטבח" של רשת 13 עם השף אסף גרניט, ודאי שמתם לב שהיה מה לשפר באוכל ובנראות של המסעדה (ותמיד יש…), אבל עיקר הבעיה היתה בתקשורת ובאופן העבודה בין השותפים. משהו שם לא עבד כמו שצריך וזו הייתה הסיבה העיקרית שהמסעדה לא הצליחה. 

בשותפויות עסקיות, תקשורת ברורה היא כמו חמצן – חיוני, אך לעתים קרובות נלקח כמובן מאליו. כשהתקשורת בין השותפים לא תקינה, כל הפעילות של העסק מופרעת, והתוצאות הן כישלון מוחלט.

הנה כמה סיבות נפוצות שבגללן התקשורת בעסק מסתבכת:

😩 הנחת הנחות: לא משנה כמה אתם בטוחים שמה שאתם אומרים ברור ומובן, סביר להניח שהשותפים שלכם מבינים אתכם אחרת. ההנחה שבטוח הבינו אתכם ויודעים מה אתם רוצים, היא שורש הבעיה בתקשורת לא תקינה.

😩 פידבק לא מדויק: פידבק לשותף שלכם חייב להיות ברור, מדויק ובכמות הנכונה. משוב קצר ולא ברור, ואתם שולחים את הפרטנר שלכם לנחש למה התכוונתם; משוב ארוך מדי או לעיתים קרובות מדי, וזה יוצר תסכול וכעס. קשה מאוד למצוא את נקודת האיזון.

😩 מטרות וכוונות לא מתואמות: חוסר תיאום ברצונות וכוונות עלולות ליצור אפקט הדומינו של אי הבנות. כל אחד חושב שהוא לוקח את העסק לכיוון אחר, והגילוי שזה לא המצב, יוצר עימות מיידי.

פיצוח קוד התקשורת: שלבים לסנכרון בין השותפים 

אז בלי יותר מדי קשקושים, הנה פעולות שיכולות לסייע בשיפור תקשורת לקויה בין השותפים:

  • צ'ק-אין קבוע: קבעו זמן ייעודי מוגדר לשיחות פתוחות וכנות. זו ההזדמנות לפתוח לשיחה עניינים שלגביהם כל שותף מרגיש לא מובן, ולטפל בהם. 
  • מסגרת משוב: צרו מרחב בטוח למשוב בונה. מסגרת שבה ניתן לומר בביטחון ובנעימות מה מפריע לכל שותף. 
  • הקשבה פעילה: לא להקשיב רק כדי לענות ולהתווכח, אלא להקשיב כדי להבין באופן אמיתי את נקודת המבט של השותפים שלכם. 
  • בהירות היא המפתח: היו ברורים וספציפיים ככל שתוכלו בתקשורת שלכם. עמימות היא שורש כל רוע בתקשורת בין אישית.
  • טקסים ליישוב סכסוכים: צרו לכם דרכים מוגדרות מראש לטפל ולפתור אי הסכמות. משהו שמוציא את כולכם מהתבנית של הויכוח, ופותח פתח לשיחה חיובית ובונה. לדוגמא, להפסיק את הוויכוח ולהתיישב לארוחת צהריים משותפת נעימה וכיפית.

על ידי חידוד כישורי התקשורת של השותפים, אתם לא רק נמנעים מקונפליקטים; אתם בונים שותפות משגשגת וחזקה. זכרו, בסימפוניה של העסקים, כל צליל נחשב, והבטחה שאתם והשותפים שלכם נמצאים בהרמוניה יכולה להפוך קקופוניה של קונפליקטים ליצירת מופת של שגשוג.

לעריכת הסכם מייסדים תוך הסדרת היחסים בין השותפים ברמה האישית, עסקית ומשפטית: לחצו כאן

מעוניינים לשפר את התקשורת ולחזק את השותפות העסקית שלכם?

מוזמנים לעשות את מבחן חוזק ושרידות השותפות שלכם, שבתוך מספר שאלות אמריקאיות קצרות, יגלה לכם מה הסיכוי של השותפות שלכם לשגשג בלי מחלוקות וריבים בין השותפים, בלי חשש תמידי שהשותפות תתפרק ובלי סיבוכים משפטיים ארוכים ויקרים.

המבחן לחוזק השותפות

שאלון אמריקאי קצר (מענה בדקה בלבד)