מדוע חשוב להכיר את עולם הערכים העסקיים של השותפים שלכם

עו״ד אלכס סולומונוביץ

יש 8 ערכים עסקיים מרכזיים ולכל שותף בעסק יש הרכב שונה של הערכים האלה. בדרך כלל, תגלו שהערכים המרכזיים המניעים כל אחד מהשותפים, הם שונים.

תוכן העניינים

בעולם העסקים הדינמי, הכרת והבנת הערכים העסקיים המרכזיים המניעים כל אחד מהשותפים שלך, זה לא רק מועיל – אלא ממש הכרחי. יש 8 ערכים עסקיים מרכזיים ולכל שותף בעסק יש הרכב שונה של הערכים האלה. בדרך כלל, תגלו שהערכים המרכזיים המניעים כל אחד מהשותפים, הם שונים.

יש לכך חשיבות עצומה כי בסיטואציות עסקיות ובמיוחד בעת משבר, אנשים נוטים לקבל החלטות לפעול בהתאם לערכי הליבה שלהם, וכאשר שותפים אוחזים בערכים עסקיים שונים, זה עלול לגרום למחלוקות ועימותים, אפילו עד כדי פירוד.

בואו ניקח מצב היפותטי בתעשיית התרופות כדי להמחיש את הנקודה הזאת.

תארו לעצמכם חברת תרופות שפורצת לשוק עם תרופה חדשה, אולם תוצאות בלתי צפויות חושפות תופעות לוואי שליליות שלא היו מוכרות קודם לכן.

כפועל יוצא, שני השותפים שהם בעלי ה עומדים בפני החלטה מכרעת.

👈 האחד מונע מערכים של טובת הלקוח ו, ולכן תומך בהפסקה מיידית של מכירות התרופה, כדי לחקור את תופעות הלוואי וכדי להגן על בריאות הציבור. לשיטתו, שימור מוניטין החברה הוא מטרת העל.

👉 השני, המונע על ידי ערך ה, מתמקד בפוטנציאל פורץ הדרך של התרופה החדשה ודורש להמשיך קדימה. הוא משוכנע שהצלחת החברה תלויה בהמשך מכירות התרופה שכן עצירה כעת תהרוג את הפוטנציאל של התרופה החדשה ולא ניתן יהיה להשיק אותה בשנית. הוא מאמין בהתקדמות מדעית ומשוכנע שמדובר במכשול נקודתי שניתן להתגבר עליו תוך כדי תנועה.

התרחיש הזה אינו רק בחירה בין נכון ללא נכון. מדובר באיך ערכים עמוקים כמו יושרה וחדשנות יכולים להוביל לנתיבים שונים, גם כשהמטרה הסופית זהה – הצלחת החברה.

מה אתם הייתם בוחרים לו הייתם אחד השותפים? 🤔

מן הסתם הייתם מביאים לידי ביטוי את הרכב הערכים העסקיים האישי שלכם.

הדוגמא הזו ממחישה מדוע חשוב להכיר את הערכים העסקיים המובילים את השותפים שלכם, ולכבד אותם.
משבר כמו בדוגמא שתיארתי, יכול להוביל לעימות חזיתי בין השותפים.

מנגד, הכרת והבנת ערכי הליבה המנחים את השותפים שלכם, תאפשר לכם לנווט קונפליקטים ממקום אמפתי ומכבד, ולמצוא פתרונות שמצד אחד מתיישבים עם הערכים של כל שותף, ומצד שני, מכבדים את המשימה המשותפת של העסק. מדובר במציאת איזון.

במקרה של הדוגמא שלנו, מציאת דרך פעולה המיישבת בין היושרה לחדשנות, באופן המבטיח שההתקדמות לא רק פורצת דרך אלא גם בטוחה ואתית.

אז בין אם אתם בחדר הישיבות או במעבדה, קחו את הזמן להכיר ולהבין את הערכים המרכזיים שמניעים את השותפים והעמיתים שלכם. זה הבסיס ל, שיתוף פעולה, ובסופו של דבר, הצלחה מתמשכת בכל עסק.

לעריכת הסכם מייסדים תוך הסדרת היחסים בין השותפים ברמה האישית, עסקית ומשפטית: לחצו כאן

מעוניינים לבחון ולחזק את השותפות העסקית שלכם?

מוזמנים לעשות את מבחן חוזק ושרידות השותפות שלכם. באמצעות מספר שאלות אמריקאיות קצרות, תגלו את ציון חוזק השותפות שלכם, שיחשוף בפניכם את הסיכוי של השותפות להגיע להצלחה עסקית ולשגשג לאורך זמן, ללא עימותים וריבים בין השותפים.

המבחן לחוזק השותפות

שאלון אמריקאי קצר (מענה בדקה בלבד)

באותו נושא...

חוסר תאום בין השותפים בשותפות
לקריאה >>
אימוץ עבודת צוות בשותפות העסקית
לקריאה >>
חוזה מייסדים. מה זה, ומדוע אתם חייבים שיהיה לכם כזה!
לקריאה >>

״המפתח לשותפות משגשגת״

הזדמנות נדירה להוריד ספר מעשי וחיוני זה, ללא עלות!

קבלו את הספר "המפתח לשותפות משגשגת – מדריך צעד אחר צעד ליצירת שותפות עסקית מוצלחת וארוכת ימים", החושף שיטה ייחודית ליצירת חוזה מייסדים המחבר את השותפים ברמה האישית, העסקית והמשפטית.