מדוע חשוב להכיר את עולם הערכים העסקיים של השותפים שלכם

יש 8 ערכים עסקיים מרכזיים ולכל שותף בעסק יש הרכב שונה של הערכים האלה. בדרך כלל, תגלו שהערכים המרכזיים המניעים כל אחד מהשותפים, הם שונים.
בעולם העסקים הדינמי, הכרת והבנת הערכים העסקיים המרכזיים המניעים כל אחד מהשותפים שלך, זה לא רק מועיל – אלא ממש הכרחי. יש 8 ערכים עסקיים מרכזיים ולכל שותף בעסק יש הרכב שונה של הערכים האלה. בדרך כלל, תגלו שהערכים המרכזיים המניעים כל אחד מהשותפים, הם שונים.

יש לכך חשיבות עצומה כי בסיטואציות עסקיות ובמיוחד בעת משבר, אנשים נוטים לקבל החלטות לפעול בהתאם לערכי הליבה שלהם, וכאשר שותפים אוחזים בערכים עסקיים שונים, זה עלול לגרום למחלוקות ועימותים, אפילו עד כדי פירוד.

בואו ניקח מצב היפותטי בתעשיית התרופות כדי להמחיש את הנקודה הזאת.

תארו לעצמכם חברת תרופות שפורצת לשוק עם תרופה חדשה, אולם תוצאות בלתי צפויות חושפות תופעות לוואי שליליות שלא היו מוכרות קודם לכן.

כפועל יוצא, שני השותפים שהם בעלי החברה עומדים בפני החלטה מכרעת.

👈 האחד מונע מערכים של טובת הלקוח ויושרה, ולכן תומך בהפסקה מיידית של מכירות התרופה, כדי לחקור את תופעות הלוואי וכדי להגן על בריאות הציבור. לשיטתו, שימור מוניטין החברה הוא מטרת העל.

👉 השני, המונע על ידי ערך החדשנות, מתמקד בפוטנציאל פורץ הדרך של התרופה החדשה ודורש להמשיך קדימה. הוא משוכנע שהצלחת החברה תלויה בהמשך מכירות התרופה שכן עצירה כעת תהרוג את הפוטנציאל של התרופה החדשה ולא ניתן יהיה להשיק אותה בשנית. הוא מאמין בהתקדמות מדעית ומשוכנע שמדובר במכשול נקודתי שניתן להתגבר עליו תוך כדי תנועה.

התרחיש הזה אינו רק בחירה בין נכון ללא נכון. מדובר באיך ערכים עמוקים כמו יושרה וחדשנות יכולים להוביל לנתיבים שונים, גם כשהמטרה הסופית זהה – הצלחת החברה.

מה אתם הייתם בוחרים לו הייתם אחד השותפים? 🤔

מן הסתם הייתם מביאים לידי ביטוי את הרכב הערכים העסקיים האישי שלכם.

הדוגמא הזו ממחישה מדוע חשוב להכיר את הערכים העסקיים המובילים את השותפים שלכם, ולכבד אותם.
משבר כמו בדוגמא שתיארתי, יכול להוביל לעימות חזיתי בין השותפים.

מנגד, הכרת והבנת ערכי הליבה המנחים את השותפים שלכם, תאפשר לכם לנווט קונפליקטים ממקום אמפתי ומכבד, ולמצוא פתרונות שמצד אחד מתיישבים עם הערכים של כל שותף, ומצד שני, מכבדים את המשימה המשותפת של העסק. מדובר במציאת איזון.

במקרה של הדוגמא שלנו, מציאת דרך פעולה המיישבת בין היושרה לחדשנות, באופן המבטיח שההתקדמות לא רק פורצת דרך אלא גם בטוחה ואתית.

אז בין אם אתם בחדר הישיבות או במעבדה, קחו את הזמן להכיר ולהבין את הערכים המרכזיים שמניעים את השותפים והעמיתים שלכם. זה הבסיס לאמון, שיתוף פעולה, ובסופו של דבר, הצלחה מתמשכת בכל עסק.

לעריכת הסכם מייסדים תוך הסדרת היחסים בין השותפים ברמה האישית, עסקית ומשפטית: לחצו כאן

מעוניינים לשפר את התקשורת ולחזק את השותפות העסקית שלכם?

מוזמנים לעשות את מבחן חוזק ושרידות השותפות שלכם, שבתוך מספר שאלות אמריקאיות קצרות, יגלה לכם מה הסיכוי של השותפות שלכם לשגשג בלי מחלוקות וריבים בין השותפים, בלי חשש תמידי שהשותפות תתפרק ובלי סיבוכים משפטיים ארוכים ויקרים.

המבחן לחוזק השותפות

שאלון אמריקאי קצר (מענה בדקה בלבד)